13 Apr
13Apr

מעוניינים במרחב מוגן ? אז מה ההבדלים בין בניית ממ"ד לבין בניית ממ"ק לבין בניית ממ"ד ?

המרחב המוגן מגן מפני פגיעה מהדף במבנים ולא מפגיעה ישירה (מקלט מגן מפני פגיעה ישירה). 

ממ"ד - מרחב מוגן דירתי.

ממ"ק – מרחק מוגן קומתי.

ממ"מ – מרחב מוגן מוסדי.

החומרים שמשתמשים בבניית הממ"ד או בניית הממ"ק או בניית הממ"מ 

בניית הממ"ד נעשה באותו עקרון של בניית הממ"ק, בניית הממ"ד גם נעשה באותו עקרון. אז ככה - הבטון יהיה לפחות "ב – 30", קוטר מינימלי של מוט בודד 8 מ"מ ורשת ברזל לפחות 6.5 מ"מ. מרחק מקסימלי בין המוטות ברשת הפנימית יהיה 10 ס"מ, ומרחק מקסימלי ברשת החיצונית יהיה 20 ס"מ.

בניית ממ"דים בבית משותף או בבית פרטי בונים רק עם חברת Greenal הנדסה

בשנים האחרונות יש ביקוש רב לבניית ממ"ד בבית משותף או לבניית ממ"ד בבית פרטי, ומדוע ? לאור המלחמות שמדינת ישראל חווה, המדינה והרשויות מעודדות בניית ממ"דים בבתים פרטיים או בבתים משותפים. כאשר אנשים מעוניינים בבניית ממ"ד בבית משותף או בבית פרטי הם צריכים לפנות לאדריכל אשר יגיש בקשה להיתר ויש צורך גם לקונסטרוקטור על מנת שיוסיף להיתר את התוכנית הקונסטרוקציה אשר הוא מתכנן בהתאם לתוכנית האדריכלית. הוועדה בודקת את הבקשה ובמידה הבקשה עומדת בכל הדרישות יינתן ההיתר למבקש הבקשה.

מה הרווח שלכם מבניית ומהוספת הממ"ד בבית משותף או מהוספת ממ"ד בבית פרטי?

ראשית כל, בניית הממ"ד בבית משותף או בבית פרטי הוא מוסיף לכם ביטחון ושקט נפשי בעת אזעקות אשר בשנים האחרונות נשמעו רבות בשטחי המדינה. שנית, בניית והוספת ממ"ד בבית משותף או בניית ממ"ד בבית פרטי מגדיל לכם את שטח הדירה ובכך גם אתם משביחים את הנכס שלכם, ובכך הנכס שלכם מתייקר בעוד כמה מאות אלפי שקלים ואף באזורי תל אביב יכול להגיע למעל מיליון שקלים של תוספת לערך הנכס. עליית ערך הנכס מתוספת ממ"ד בבית פרטי או בבית משותף הוא קריטי במדינתו היום וזאת לאור עליית ערך הדירות בשנים האחרונות אשר ערך הדירות רק מתייקר בעשרות אחוזים בשנה. 

מי מוסמך לבצע הוספת ממ"ד לדירה ?

קונסטרוקטור הוא אחראי על תכנון הקונסטרוקטיבי ועל כן הקונסטרוקטור מכין להוספת ממ"ד לדירה תוכנית קונסטרוקציה ומכוחה הוא לוקח על עצמו אחריות על כל יציבותו של הממ"ד ואם זה הוספת ממ"ד בבית משותף בקומות - הקונסטרוקטור לוקח על עצמו אחריות על כל יציבות של כל התכנון שבוצע על ידו ותחת פיקוחו העליון בעת ביצוע הבנייה. מי זה קונסטרוקטור ? קונסטרוקטור זה מהנדס בניין אשר רשום בפנקס אצל הרשם וסיים את התואר שלו בהצלחה. 

 פרטים נוספים אשר יעזרו לכם להבין על בניית ממ"ד

ממ"ד – ממ"ד הוא אזור מבטון מזויין כאשר מבצעים בניית ממ"ד, אז  חייב להיות רצף קונסטרוקטיבי שהתקבל לכל גובה הבניין. הממ"ד הוא חלק מהשלד ומייצב את המבנה בכל ממ"ד חייב להיות חלון הדף ודלת הדף, כתוצאה מההדף הדלת עלולה להיכנס פנימה לכן בונים את הדלת בצורה כזאת שיש מסגרת עם הגבהה בריצפה על מנת למנוע כניסתה לחדר.

מידות – קיר פנימי בתוך הממ"ד יהיה לפחות בעובי של 20 ס"מ (קיר פנימי נחשב לקיר הרחוק מהחזית בשני מטר לפחות). קיר חיצוני, בממ"ד עובי של 25 ס"מ לפחות ואם יש בקיר חלון נגרר העובי יהיה 30 ס"מ. רצפה ותקרה בממ"ד יהיו  לפחות בעובי 20 ס"מ ובמקומות ביניים 15 ס"מ.קיר הגנה מבטון דרוש כאשר פתח הממ"ד נמצא מול הסלון או מול וויטרינה ונדרשת הגנה על הדיירים בכניסה לממ"ד.

ממ"ק – ממ"ק נמצא בלובי המרכזי ומרכז אליו מספר דירות בקומה. בממ"ק מותר קיר חיצוני אחד בלבד בעל עובי מינימלי של 30 ס"מ (אך יש חלון נגרר 35 ס"מ). בממ"ק לא קיימת חובה לחלון והקיר הפנימי יהיה מרוחק לפחות 3 מטר מהחזית. קיר הדף בכניסה לממ"ק יהיה בעובי 20 ס"מ, עובי ריצפה וגג יהיו 20 ס"מ ובקומות ביניים 15 ס"מ. בכל ממ"ק יכולים להשתייך 4 דירות בלבד ויש להתקין פתח חילוץ קומתי במידות 70 על 70 ס"מ.

מקלט – המקלטים מסווגים לפי קרבתם לגבול – ישוב עורפי וישוב קידמי. הישובים הקידמיים מסווגים ב 3 קבוצות נוספות עפ"י פיקוד העורף.

שכפ"ץ – שכבה לפיצוף, השכבה עשוייה חומר קשה כמו אבנים מסודרות.

שכב"ל – שכבת בלימה, לבלימת אנרגיית הפיצוץ כדי שלא יגרם נזק למקלט עצמו. השכבה עשוייה מאבני "תוב" או "כורכר" בעובי של 75 ס"מ לפחות. גובה המקלט יהיה בין  2.8 – 2.5 מטר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.